Sunday, August 12, 2007

Back to normal


Ja så var siste feriedagen kommet. I morgen starter et nytt kapittel i mitt liv, jeg skal begynne i ny jobb på legevakten her i byen. Det er bare snakk om hver 3.helg foreløbig, for allerede på tirsdag er det tilbake på skolebenken for å ta 2. året på sykepleien. I år blir det mye praksis, skal være 8 uker på kirurgisk avdeling, og 14 uker på medisinsk. Det skal bli godt å få lære litt i praksis også, ikke bare teori.
Sommeren har gått utrolig fort, med litt fri, litt sommerjobbing og vekslende vær! Vi har vært en ukes tid på ferie i Kristiansand, der vi var i dyreparken, Kaptein Sabeltanns verden og i Kardemommeby. Hele pakken altså. Har ikke helt bestemt meg for om jeg liker slike stedet, hva gjør en løve i Kristiansand, annet enn å stå på utstilling og få maten servert på nærmest sølvfat? Er det slik vi vil ha det?? ( går ikke videre inn på den diskusjonen akkurat nå......)
Kaptein Sabeltann er jo alle barns ( i en viss alder) helt. Det å få møte han var i alle fall stort for vår femåring. Jeg synes forestillingen om kvelden var profesjonell, og selv om dette er rimelig komersielt, hygget vi oss med " kultur" for småtroll( og større troll)
I hele vinter har vi lest og sunget tekster og sanger fra Kardemommebyboken. Det var da en hyggelig overaskelse at når vi kom dit, var tante Sofie, Politimester Bastian og røverne på plass.
Etter Kristiansand dro vi til Flekkefjord der noen gode venner av oss bor. Der ble det fint vær, sjøliv og fiske. Om kvelden og utover nettene ble det brettspill for alle penga......Tv har jeg nærmest ikke sett på i hele sommer, og ikke har jeg savna det heller.
Nå er det altså tilbake til "kvardagen". Nå gjelder det å komme inn i faste rutiner, tidlig til sengs og tidlig opp. Det er litt godt også, det er litt som med ferie, det er godt å reise bort, men det er ( heldigvis) alltid godt å komme hjem......

4 comments:

JULIEK said...

Velkommen hjem igjen. Blir nok spennende med ny jobb og nytt studieår : )

Anonymous said...

Hei kjære cathrine! Så kjekt at du er tilbake. Eg kjem etter, må berre få borna i barnehage og på skule først. Må innrømma at eg fekk eit snev av heimlengt, eller tilbakelengt, då eg såg bilde med blomar på den oransje veggen. Snufs. Me snakkast. Det kjem brev om nokre timar :-)

Lillegjerdet said...

Hei, Cathrine!:)
Ville bare legge igjen en beskjed! Det ble lite blogging på meg, men prøver å komme tilbake sterkere!;) Trivelig blogg du har!:)
Klem

Anonymous said...

Well written article.