Wednesday, December 22, 2010

Kul jul....


Det er mye vi mennesker skal ha klart til jul! Men hva med alt som er slik, jeg vil jeg vil, men får det ikke til....
Slik ble det da Cathrine skulle lage islykter. Var i skogen på formiddagen sammen med Morrisen, plukket granbar og furukvister for nå skulle det både pyntes og lages. Senere på kvelden var alle mann i huset ivrige deltagere i produksjonen av THE islykt! Dette skulle bli islykten av alle islykter!
Det ble en skål. En nokså fin skål men en ubrukelig skål! Det er ikke akkurat slik at vi sitter ute og koser oss med noe godt i skålen på denne tiden av året. Ikke kunne jeg ha lys i den heller, dvs jeg kunne ha telys i, men de blåste jo ut før vinden i det hele tatt kom.....
Men jeg har jo lært da. Ny islykt står i frysen, så får vi se om vi får den større denne gang. Islykt SKAL det være til jul. I alle fall når det er kuldegrader i selveste Bergen!


Bildene er ikke av beste kvalitet, med iphone og mørke.....pytt pytt.
Stemningen inne derimot kan ikke kimses av. Her blomstrer det i alle mulige farger, englene danser og mor sitter med strikketøy og hører julemusikk vel viten om at det kommer nye forberedelser morgen. Mer mat skal handles, tre skal pyntes, gaver skal leveres, gulv skal vaskes, senger skal rees, men akkurat nå har jeg en stille stund. Glade jul. Hellige jul.

1 comment:

Monstermønster said...

Hihi! Jeg har samlet melkekartonger til islykt her (barnehagen hadde en kul bygget av iskubber, frosset i melkekartonger) men nå REGNER det. Typisk.