Friday, May 25, 2007

Tre ting om.......

Har ikke vært så mye innom blogger den siste tiden, men nå låner jeg en, i mens jeg venter på ny harddisc til min egen! Har ikke bilder , men en liste jeg fant inne hos koselig.
Her er min liste:

Tre saker som skremmer meg:Jeg går ikke på tur alene i mørket, psykopater og det å være tenåringsmor....
Tre personer som får meg til å le: Hunden min, ungene( det er utrolig mye rart de kan finne på å si, og å gjøre(!!), og mange av de menneskene jeg omgåes i hverdagen...heldigvis er hverdagen fyllt med mye latter og glede....
Tre saker som jeg hater:Være ute i båt, svømme på dypt vann og regnvær som kommer sidelengs....som det gjerne gjør her i Bergen
Tre saker som jeg elsker: Lese bøker,barna mine ( de er vel ikke akkurat saker, men elsker de uansett...) og livet....
Tre saker jeg ikke forstår: skal det virkelig være nødvendig å ha så mye jantelov, at alle skal bry seg mest om hva andre gjør osv...dette bruker jeg en del energi på ( de nettene jeg ikke får sove) , og at det er mye lettere å gi ris enn ros.....hvorfor , hvorfor, hvorfor.....+ black metal
Tre saker som finnes på mitt skrivebord: Kaffekopp, lysestake, skolesaker.....jeg har ikke skrivebord, så det blir spisebordet som brukes...det gjør nytten det!
Tre saker som jeg gjør akkurat nå: skriver denne listen, drikker kaffe og springer til og fra med kveldsmat til mine søte kjære barn!
Tre saker som jeg vil gjøre før jeg dør : reise til afrika, lære meg fransk og kanskje prøve og bo i et annet land? Evt et fransktalende sted i afrika.....drømme drømme
Tre saker som jeg kan gjøre: jeg kan og er ALLTID presis, eller det vil si, helst litt tidlig ute, snakke i telefonen, sosial
Tre saker som jeg ikke kan gjøre: bake gjærbakst (er faktisk helt ubrukelig!), dykke....får det bare ikke til, hodet mitt vil liksom bare ikke under vann, og hvis det kommer under, så vil det i alle fall ikke peke nedover....hm(!), følge oppskrifter...jeg måtte inn å redigere , for nå har jeg akkurat klart mitt første dykk....stolt stolt
Tre saker jeg synes du bør høre på: Silje Neergård, Greenland Whalefishers og Leonard Cohen!
Tre saker jeg vil lære meg: fransk, strikke etter oppskrift og kanskje en gang bake....
Tre favoritt-retter Tapas, pastasalater med mye godt i og fiske/ skalldyrsretter som f.eks blåskjell ( dampet i hvitvin, hvitløk og masse chili..nam)

4 comments:

Marit said...

Hei og hå!
Sjekker litt blogger rundt omkring,så datt jeg innom din også.
Så trivelig å lese om deg og ditt at. :-)
Nå har jeg jammen åpnet en blogg selv også,er ikke helt sikker på om det er noe for meg,men storkoser meg med å lese i andres blogger så da kan jeg vel ikke være dårligere selv heller. ;-)
God helg til deg Cathrine

Marit said...

Må bare sjekke om det ble Marit nå ;-)*nybegynner og grønn*

Anonymous said...

Ser man det, lista sprer seg sakte men sikkert :))) så gøy å lese din også! Thank you og kos deg videre i pinsa!

JULIEK said...

Håper pc snart er i orden igjen : )