Tuesday, December 16, 2008

Litt julestemning....

Denne nissen har fast plass i gangen, og kommer alltid frem til advent. Ellers i huset holder vi oss til hvitt og lilla i adventstiden, men av en eller annen grunn kommer denne her karen alltid tidlig frem
Inspirert av andre bloggere, har også jeg gått til anskaffelse av et lite tre. Dette står også i gangen, har ikke plass på kjøkkenet.....
Det store juletreet står fremdeles ute på vent.....

I dag har jeg pakket inn julegaver, og i morgen skal alle gavene som er ferdig, leveres til venner og kjente. I år har jeg brukt merkelapper som jeg fant på siden til en hellig ko!


En lilla adventstake.....
Stjerne
og en hvit adventsstake! Denne kjøpte jeg ny den første julen vi bodde i nytt hus, og det er nå 5 år siden!
I år fikk barna frie tøyler når pepperkakehuset skulle pyntes........tja, de er fornøyd, stolt og kry....så da er vel mor det også???!!
Hjertene i kjøkkenvinduet ble kanskje noe annerledes.....de lukter i alle fall veldig godt

I kveld skal jeg og en venninne bake kromkaker! Det blir kjekt, så Tofo; jeg måtte i ilden jeg også!

2 comments:

Turid said...

Ååå...så mye fint du pynter med til advent! Koselig adventsstake dere kjøpte for 5 år siden!
Ja vi venter med nisser og julepynt vi også, helt til lillejulaften. Har bare pyntet til advent nå. (Er vant med å ha det sånn.) Bare hvis vi får noe nytt av året, får det stå fremme.
Flotte merkelapper du hadde funnet!

Og det pepperkakehjertet..nam nam!
Det var NYDELIG pyntet!

Hihi Cathrine, lykke til med kromkakene då! Klem ;)

Anette {foreldremanualen} said...

Ha ha ha, måtte inn og kikke på pepperkakehuset! Veldig bra! :-D